Ausztriai „vizes” túránk
2014. december 11. írta: .....Zsófi.....

Diától érkezett a lenti beszámoló, aki ezennel már esélyes a szilveszteri bécsi buszjegyre.

Annyit tudni kell rólam, hogy minden utazásunk előtt komoly kutatómunkát végzek, hogy a kiszemelt úti cél környékén milyen látnivalók vannak, amit a picikkel is gond nélkül tudunk teljesíteni. Napra pontos tervet írok, mikor mit kellene megnézni. Ezt persze soha nem tudjuk betartani, de így nyugodt a lelkem! 2013. szeptemberében egy pénteki napon férjem hazaért a munkából és útnak indultunk Ausztria felé! Az éjszakát még az Őrségben töltöttük, másnap irány a kiszemelt első úti cél, a Liechtenstein szurdok! Késő délután értünk oda, zárás előtt, így a parkolóban aludtunk és vártuk a másnap reggeli nyitás! A szurdok az Alpok egyik legszebb, legmélyebb (300m) és leghosszabban bejárható szurdoka a végén egy hatalmas vízeséssel! Szó, ami szó tényleg gyönyörű!

Miután kicsodálkoztuk magunkat elindultunk a Grossglockner irányába! Szállásunk az odavezető úton a Lampenhaus Hotel kempingjében volt! Ugyan a panoráma utat nem terveztük meghódítani, viszont a fizető kapu előtt van egy vadaspark és azt megnéztük. Másnapra már a nap is kisütött így bicikli túrára indultunk. Mondanom sem kell, hogy a vízesések egymást érték, a levegő tiszta, a fű üde zöld, egyszóval csodálatos a táj!

Zell am See a következő állomás! Itt olyan jó helyet találtunk a kempingben a játszótér mellett, hogy megbeszéltük maradunk több napra! De jól is tettük! Körbetekertük a tavat, bebarangoltuk a tóval azonos nevet viselő hangulatos kis városkát, illetve kipróbáltuk a cityExpress névre hallgató felvonót, ami a Schmitten-re vitt minket! Itt több turista útvonal is van, kinek mihez van kedve-ereje! A gyerekeket családi élmény kiránduló út, a Schmidolin várja és van egy kis hegyi tavacska, ahol különböző vízi játékokat lehet kipróbálni! A kilátás pedig felemelő a környező hegyekre!

Mikor már jól kipihentük magunkat elindultunk a Krimml vízesés felé, de előtte még tettünk egy kis kitérőt a Sigmund Thun szurdok irányába. A szurdok 320 méter hosszú, melynek végén egy mesterséges vízesést láthatunk, ahol a felette lévő Klammsee vízét eresztik le! Szép-szép, de nem vetekszik a Lichtenstein szurdokkal!

Szóval Krimml! Miután kerestünk parkolót babakocsival elindultunk. A bevezető úton játszótér, árusok, étkezdék csábítják az idelátogató turistákat. 380 méter magasból három lépcsőben zuhan alá a víz, végig kiépített ösvény korláttal, rengeteg kilátóval! Sajnos nem jutottunk a tetejére, hol toltuk – hol húztuk a fiúkat, többször cseréltünk és sokan megbámulták a bátorságunkat. A szintén babakocsisok együttérző tekintete azért nyugtatóan hatott!

Az éjszakát egy közeli fogadó lakóautó parkolójában töltöttük, elég magasan volt, sokat kellett menni, de reggel a látvány kárpótolt minket! Mivel megvacsoráztunk nálunk az éjszakánk ingyen volt, a gyerekeknek kis játszóház volt, mellette ugráló, hinta, csúszda, egyszóval nekünk találták ki a helyet.

Fájó szívvel búcsúztunk, mert tudunk a kirándulás hamarosan véget ér, de előtte még egy gyöngyszem várt ránk: Hallstatt! A városka a tó partjára épült, parkolót nehezen találni, mi egy kempingbe vettünk napijegyet, szerencsére nem kellett sokat gyalogolni! Hallstatt nagyon hangulatos, és mikor az ember idegenben magyar szót hall, akkor még jobban örül, a sétányon a vendéglő, amit kiválasztottunk magyar személyzetet alkalmaz! Az ebéd után megnéztük a városkát, a híres temetőjét, ahol helyhiány miatt a halottakat kihantolták, a csontjaikat díszes virágmotívumokkal festették, majd a Csontkamrában őrizték tovább. Nem jutott időnk a 5 Fingers kilátóra, sem az elektromos csónakozásra, pedig ez is szerepelt a listámban… Majd legközelebb!

Készítsd el te is a beszámolódat a kedvenc helyedről, hogy esélyes legyél a nyereményjátékon, aminek a díja egy kétszemélyes buszjegy szilveszterre Bécsbe az Eurolines jóvoltából. További információ a Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.